Ain't no sunshine when she's gone - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Kuiper - WaarBenJij.nu Ain't no sunshine when she's gone - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Kuiper - WaarBenJij.nu

Ain't no sunshine when she's gone

Door: Anoukkuiper

Blijf op de hoogte en volg Anouk

25 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

‘Zonnigste lente ooit gemeten’ schreeuwen de koppen vanaf www.nu.nl. Ja in Nederland ja, denk ik beroerd. Het is toch frappant dat in NL de koploper 1990 met 615 zonuren is. Net of NL na mijn geboorte – einde van de lente van 1990- maar op is gaan houden met het mooie weer. Ze hebben het knopje mooi-weer ‘uit’ gezet en besloten die tijdens mijn afwezigheid maar weer ‘aan’ te zetten. Lekker is dat, betaal je je scheel aan een ticket mooi-weer, worden de rollen gewoon omgedraaid. ‘Ain’t no sunshine when she’s gone, It’s not warm when she’s away...’ Gaat nu dus niet echt op. Kan toch niet zo wezen dat ik nu alleen maar (ijs)beren op de weg zie he? Goed, voordat jullie ongeruste gevoel jullie weer parten gaat spelen. Wees gerust! Ik heb mij namelijk laten vertellen dat het kunnen leggen van verbanden een goede kwaliteit is tijdens het afstuderen. Ja, echt!! Het schijnt dat je op die manier teksten beter kunt analyseren. Eigenlijk is deze hele mooi-weer theorie gewoon een stukje voorbereiding op volgend jaar! En wat ook nog een mooie meevaller is voor volgend jaar, ik heb mij ingeschreven voor de minor psychologie. :)

Met nul zonnebank ervaring besluit ik het jeukende en irriterende gevoel te negeren terwijl ik lekker wegdroom. ‘Ain’t no sunshine..’ Ja ho es, die zon zoek ik dan lekker zelf wel op. Serieus, vanochtend de eerste Zuid-Afrikaanse locals al met handschoenen gespot. Het moet toch niet kouder worden he! Terwijl jullie allemaal lekker liggen te genieten van het Nederlandse zonnetje heb ik besloten om het Afrikaanse zonnetje een handje te helpen. Soort van principekwestie. Zou toch niet zo mogen zijn dat jullie straks bruiner zijn dan ik :). Nu rees de vraag op, of ik dit wel in NL wou vertellen. Eerst was ik vertwijfelend van mening dat ik dit maar beter voor me kon houden, maar nee. Ik weet zeker dat jullie sensatiebeluste lezertjes dit verhaal wel op prijs zullen stellen. Na 20 minuten shinen onder de zonnebank is mijn gezicht namelijk zo ontzettend rood en verbrand dat ik eruit zie als een tomaat, paprika, mooie rode ondergaande zon, vul zelf maar in… Om nog maar te zwijgen over lichaamsdelen die met 20 lente (!) jaren jong nog nooit zon gezien hebben. Het mooiste is, dat de baliebediende mij niet (lees: niet niet niet niet!) verteld heeft dat je na max 5 minuten je gezicht moet afdekken en je gezicht niet (lees: niet niet niet niet!) mag insmeren met het smeerseltje wat ze me net aangesmeerd heeft. Lekker is dat. Dit is dus zo’n typisch gevalletje waarbij je de schuldige hiervan beter in het midden kunt houden.

Met nog 4 (!) weekenden in het vooruitzicht ben ik druk bezig om mijn ‘to do’ lijstje af te ronden. Niet dat ik niet stil heb gezeten de afgelopen tijd, integendeel zelfs! In het weekend van 15 mei zijn we naar een slangenpark geweest waar je zelf ook sommige slangen kunt en mag aanraken. Ooit slangen aangeraakt? Gekke bedoeling is dat, voelt een beetje vreemd; zo’n sjaal van 15 kilo om je nek. Afgelopen weekend kon Port Alfred (ja lach maar, ex-huisgenootjes.. ik kon ze er niet van weerhouden) niet ontbreken en aankomend weekend vieren we de verjaardagen van ons huis (Bram, Marco & mijn verjaardag) met de andere studenten. Jullie zijn dan uiteraard ook van harte uitgenodigd! :)

Veel liefs en tot snel!

• Ain't no sunshine when she's gone. It's not warm when she's away. Ain't no sunshine when she's gone. And she's always gone too long, anytime she goes away.

  • 25 Mei 2011 - 09:38

    Rosalie:

    Haha jij hebt ook niet de huid die het minst op een zonnebank zou reageren, laat staan als je er 20 minuten onder ligt! Om je gerust te stellen schijnt het zonnetje hier wel, maar is het nog niet echt aangenaam om er ook daadwerkelijk in te gaan liggen zonnen. Geniet van je kwarktaart!

    Liefs X

  • 25 Mei 2011 - 15:43

    Berend:

    Chill Anouk! Je staat er goed op hoor, met die slang :) En dat van die zonnebank, dat kan ook ongeveer alleen jou overkomen geloof ik! Kom je snel reüneren in Nederland? :)

  • 25 Mei 2011 - 20:44

    Anniek:

    Ik was na 5 minuten zonnebank verbrand.. Het valt dus allemaal mee :)

  • 27 Mei 2011 - 11:12

    Anneke:

    jij bent wel een echte stoere meid, je was het al maar nu nog vele malen meer met dat dikke gele gevaarte om je nek .
    je zult hier straks in nl. moeten afkicken van al die gewaagde acties van je en natuurlijk je rijstijl weer aanpassen aan de nl.se normen.
    verbranden duurt maar even hopelijk ben je daarna mooi bruin ,heb je het in ieder geval niet voor niets gedaan .
    anders moet je weer een keer maar dan met afgedekt gezicht.hahah
    nu ik zit te typen is het trouwens wel erg koud hier hoor 15 gr.dat zeg ik maar even om jou wat op te vrolijken dat het hier dus op dit moment saai en koud is en erg hard waait.
    met af en toe een vette regenbui.
    en nog even en dan kun je met ons allemaal weer meegenieten van dat gewone nederland,dikke knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Anouk

*

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 50791

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2010 - 26 Juni 2011

Anouk in Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Landen bezocht: