Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Kuiper - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Kuiper - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: Anoukkuiper

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Juni 2011 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

‘Two weeks away it feels like the whole world should've changed, but I'm home now. And things still look the same. I think I'll leave it till tomorrow to unpack. Try to forget for one more night, that I'm back in my flat on the road. Where the cars never stop going through the night. To a life where I can’t watch sunset’ Luisterend naar Dido – Sand in my shoes (aanrader!) besef ik mij dat deze gedachten mij over een aantal weekjes ook parten zullen spelen. Als de dag van gisteren herinner ik mij hoe ik 10 maanden geleden gestrest kennis maakte met Kaapstad, Zuid-Afrika. Het land wat in de 1e week mijn leven totaal op zijn kop heeft gezet. Waar ik in NL bij wijze van spreke nog amper durfde te wijzen naar de auto van het thuisfront was het leven hier met een auto een must. Het was ondenkbaar om; te fietsen, alleen in bepaalde buurten te zijn, in het donker je überhaupt op straat te bevinden, een kachel in je huis te hebben, het donker te zien worden om 19:00 uur, grappig te zijn in het Engels and last but not least; 9 euro voor een bioscoopkaartje te betalen. Het geeft me een dubbel gevoel om over 2 weken het vliegtuig in te stappen, terug naar ‘huis’. Waar ik dolgraag (lees: héél graag) iedereen weer wil zien wil ik dit fantastisch mooie land liever niet achter me laten. Met gemengde gevoelens zal ik dit land verlaten op zaterdag 25 juni waarna ik vervolgens op zondag 26 juni weer in Emmeloord te vinden zal zijn. # Bizar!

Gelukkig kan ik wel zeggen dat ik alles gedaan heb wat ik hier wilde doen. Zo herinner ik me mijn opsomming in 1 van mijn eerste verslagen; 311 dagen? Juist, 311 dagen stage, reizen, foto’s maken, lieve mensen missen, zon, zee, strand, gezelligheid, winkels, armen, townships, negers en geitenkoppen. Inmiddels is deze opsomming veel, maar dan ook écht veel meer uitgebreid. Als er 1 ding is wat ik al mijn tijd wel gedaan heb is het; lieve mensen missen wel! Gelukkig ben ik niet vergeten en heb ik los van het bezoek van mijn ouders ontzettend veel lieve kaartjes, berichtjes, pakketjes en mailtjes gekregen. Ik weet dan ook zeker dat ik, zonder al deze kleine geluksmomentjes, mijn leven hier heel anders had ervaren. Ontzettend bedankt hiervoor!

Nu mijn stage met een 8 is afgerond ben ik druk bezig mijn laatste dagen op stage te vervullen, 20 juni zal dan ook mijn laatste dagje op de Northern Light School zijn. Morgen is ons laatste weekendje met alle huisgenoten samen dus hebben we besloten om te gaan varen op de rivier & lagoon van Knysna, zo’n 3.5 uur hier vandaan. Laten we hopen op mooi weer! Inmiddels is het na zo’n 3 á 4 dagen non stop keiharde regen droog en hebben we de lekkages in ons huis binnen de perken weten te houden. Het zwembad is bijna overstroomd, huizen zijn met water ondergelopen en sommige wegen zijn onbegaanbaar en overstroomd. Zo zijn er auto’s geweest die tot boven hun ramen onder water hebben gestaan, om dus nog maar te zwijgen over de mensen in het township…

Lieve mensen, jullie kunnen nog 1 á 2 reisverslagen van mij verwachten. Waarschijnlijk 1 vlak voor vertrek en 1 vlak na thuiskomst. Tot snel!!

Veel liefs!

- ‘Try to remind myself that I was happy here before I knew that I could get on a plane and fly away.’ Dido – Sand in my shoes.

  • 10 Juni 2011 - 10:44

    Vera:

    Hey Anouk,
    Wat is de tijd snel gegaan en wat fijn dat je alweer bijna naar huis komt. Wat je schrijft komt me bekend voor en om eerlijk te zijn mis ik Afrika nog steeds ;) Als je weer in Nederland bent, hoop ik je snel te zien.
    Geniet nog van de laatste weken in het prachtige land. Veel plezier in Knysna!!
    Liefs ex-huisgenootje van kamer 7

  • 10 Juni 2011 - 10:55

    Bruno:

    hoi anouk
    alles gelezen en met jou woorden zegt het natuurlijk al voldoende, op naar je verjaardag maak er een gezellige dag van,wij zullen er eentje op proosten natuurlijk. de laatste dagen zullen
    wel meer drukte geven etc. fijn dagen natuurlijk op je stage adres dat zal wel een druk programma worden met de nodige verhalen
    we wachten natuurlijk op de laatste reisverslagen, groetjes An en brun

  • 10 Juni 2011 - 10:57

    Liselore:

    Hee Anouk,

    Voor jou is het aftellen nu echt begonnen! Geniet er nog even van, maar dat zal vast wel goed komen.

    Dikke kus Liselore

  • 10 Juni 2011 - 11:20

    Henk:

    Hey schat, mooi cijfer voor je stage ! Ik word er een beetje weemoedig van als ik je verhaal lees, maar aan de andere kant ben ik blij dat je weer gauw thuis bent.
    Vergeet zondag niet je hoedje en slingers en maak er een mooi weekend van.
    Knuffel en liefs..

  • 10 Juni 2011 - 14:11

    Dominique:

    Wat heb je dat mooi beschreven!! Geniet van je laatste twee weekjes en succes met afsluiten van alles!! enne nederland is op zich ook wel okhay!!

  • 10 Juni 2011 - 14:16

    Ellen:

    Hoi Anouk,

    Jeetje nog maar 2 weken!! Wat is die tijd voorbij gevlogen zeg!
    Nog maar lekker genieten van je uitstapje van het weekeinde, enne nog maar 2 daagjes 20 en dan......:-)
    Fijne laatste 2 weken in Afrika, en snel tot ziens,
    xx Ellen

  • 10 Juni 2011 - 17:16

    Richon:

    Het dan bijna zover, maar kon het niet net een paar dagen eerder? Je mist dijkfeest gewoon! :(
    Ik was nog niet verder gekomen dan een respectje op hyves, maar echt gefeliciteerd met je 8! Mooi cijfer :D En zover ik heb kunnen lezen dik verdiend!
    Zet hem nog even op daar, he!

  • 12 Juni 2011 - 11:10

    Kevin:

    Hey Zusje, omdat mijn mob je niet wou smsen doe ik het maar even zo, van Harte Gefelicteerd met je verjaardag =)

    Ik hoop dat je er een fijne dag van kan maken, nog even en dan zit je alweer in het vliegtuig terug.

    Liefs je broer

  • 12 Juni 2011 - 11:11

    Kevin & Anne:

    Hey Anouk, ook namens Anne natuurlijk van Harte Gefelicteerd met je verjaardag!!

    =)

  • 12 Juni 2011 - 11:27

    Johan En Tjippie:

    Van harte met je verjaardag en een dikke kus van ons. Ook gefeliciteerd met de 8 voor je stage. We komen vandaag niet langs voor een borrel, maar doen dat binnenkort wel een keer als je weer in Nederland bent. Geniet nog even en tot gauw.

  • 12 Juni 2011 - 18:53

    Tessa:

    Kga je missen, boefje!

  • 22 Juni 2011 - 21:39

    Kevin:

    Hey Zusje,

    Ik ben er helaas zondag niet om je ook op te halen vanaf het vliegveld, ik zit dan namelijk nog in Belgie en maandag wel weer terug hoor =)

    Alvast een fijne vlucht!
    En tot in Nederland :D

    Liefs, je broer

  • 23 Juni 2011 - 07:14

    Margreeth C.s.:

    Hé Anouk,

    Alles al opgeruimd enzo? Zal raar zijn, aan de ene kant graag naar huis willen, maar ook weer niet.
    Goede vlucht naar huis en laat je lekker verwennen door paps en mams :).

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Anouk

*

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 50789

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2010 - 26 Juni 2011

Anouk in Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Landen bezocht: